آیا شما خاطره نویسی دوست دارید؟ Day One را حتما امتحان کنید

به گزارش وبلاگ لاراول، یک زمانی خاطره نویسی واقعا در ایران مد بود و دفترهای خاطرات، حتی آنهایی که برای خودشان قفل داشتند، فراوان بودند و خانواده ها دست کم یک عضو خاطره نویس داشتند.

آیا شما خاطره نویسی دوست دارید؟ Day One را حتما امتحان کنید

اما بعدها اینترنت و شبکه های اجتماعی که آمدند، این خاطره نویسی را به تحلیل بردند. دیگر مردم اگر حرفی در خصوص وقایع روز دارند، ترجیح می دهند که توییت اش نمایند، در گروه های تلگرام در خصوصش بنویسند یا استوری اش نمایند.

یک زمانی روزانه نویسی در وبلاگ ها همین کار را می کرد، اما وقتی وبلاگ ها تقریبا از مد افتادند، مردم سراغ شبکه های اجتماعی رفتند.

اما واقعا نوشتن در شبکه های اجتماعی، جای خاطره نویسی را نمی گیرد. چون بیشتر ما واقعا نمی توانیم یا نمی خواهیم در خصوص وقایع روز، امورات خصوصی و نظهای خودمان در خصوص خبرها و پدیده ها به صورت همگانی بنویسیم.

به همین خاطر است که یک دسته مهم از اپلیکیشن ها به نام اپلیکیشن های وقایع نگاری، خاطره نویسی یا journal apps به وجود آمده اند که کار خاطره نویسی را مدرن نموده اند.

یکی از برترین این اپلیکیش ها، اپلیکیشن Day One است که نسخه اندروید، iOS و نیز مک دارد.

این اپلیکیشن، اپلیکیشن تازه ای نیست و یک دهه است که از عمرش می گذرد. آنقدر خوب بوده که خود اپل چند بار این اپلیکیشن را به عنوان یکی از اپلیکیشن های برتر، توصیه نموده است.

نخست باید بگویم که طراحی و رابط کاربری Day One فوق العاده زیبا و حساب شده است.

شما با این اپلیکیشن می توانید در خصوص کارهایی که در یک روز نموده اید بنویسید، عکس و ویدئو و صدا به آن ملحق کنید، برای این نوشته تگ بگذارید.

همچنین کاربر می تواند متادیتاهایی مانند لوکیشن، شرایط آب و هوا، اطلاعات مربوط به حرکت و جنبس و حتی موسیقی ای که در حال گوش کردنش است، به نوشته اش ملحق کند.

تصور کنید که شما در حال خاطره نویسی در خصوص یک سفر آخر هفته باشید و بتوانید علاوه بر نوشته عکس ، ویدئو و صدا به آن اضافه کنید و حتی لوکیشن دقیق و شرایط آب و هوا را به آن اضافه کنید!

چقدر عالی! در دفترچه های خاطرات سنتی، نوشته های ما متنی بودند و سال ها بعد یادمان می رفت که دقیقا حس و حال ما هنگام نوشتن آن سطور چه بود. اما Day One می خواهد همه چیز را مستند کند.

با Day One می توانید خیلی سریع مطالب روزها، ماه ها و سال ها پیش خود را پیدا کنید و حتی صدای خود را به نوشته پیوست کنید.

مسلما امنیت اطلاعات برای Day One خیلی مهم بوده؛ پس ترتیبی داده که نوشته های شما با پسورد شما یا شاخص های زیستی تان فقط باز گردد. Day One از اطلاعات شما بک آپ می گیرد و ترتیبی داده که هر زمان خواستید بتوانید اطلاعات خود را اصطلاحا اکسپورت کنید و نزد خودتان هم داشته باشید.

طراحی Day One طوری است که آدم متوجه می گردد برای متن ارزش قائل بوده. نوشتن در محیط Day One ساده است.

توجه کنید که فقط خودتان می توانید اطلاعات Day One خودتان را ببینید. به عبارتی Day One وجه اجتماعی ندارد.

منبع: یک پزشک

به "آیا شما خاطره نویسی دوست دارید؟ Day One را حتما امتحان کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا شما خاطره نویسی دوست دارید؟ Day One را حتما امتحان کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید