رونمایی از چند عنوان کتاب در کنفرانس مریوان شناسی

به گزارش وبلاگ لاراول اولین کنفرانس ملی مریوان شناسی در تاریخ 18 و 19 آذرماه امسال(1400) در مریوان برگزار خواهد شد. این کنفرانس به وسیله انجمن فرهنگی ادبی مریوان با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مریوان برگزار می گردد.

رونمایی از چند عنوان کتاب در کنفرانس مریوان شناسی

رحمان هوشیاری یکی از اعضای شورای سیاست گذاری کنفرانس به خبرنگار ایبنا گفت: بر اساس فراخوان منتشرشده و موضوعات داخل فراخوان، 60 مقاله به دبیرخانه کنفرانس رسید که 20 مقاله برای ارائه در دو روز کنفرانس انتخاب شد. این مقالات در 5 شاخه تبارشناسیِ کلمه مریوان، تاریخ و باستان شناسی، هنر، رسانه و فرهنگ و اقتصاد گردشگری ارائه خواهد شد.

هوشیاری با اشاره به رونمایی از چند عنوان کتاب در بخش جنبی کنفرانس گفت: رونمایی از کتاب رشته کوردواری نوشته عثمان صمدی، کتاب شعر تلقین دم مرگ نوشته آمنه رحیمی و بعلاوه مجموعه مقالات کنفرانس مریوان شناسی ازجمله برنامه های این کنفرانس است.

او در ادامه اضافه کرد: این کنفرانس با حضور مهمانانی از داخل و خارج کشور برگزار می گردد. برنامه های جنبی برای آن تعبیه شده که شامل برنامه های سنتی و محلی هلپرکه و بیان خاطرات شرایط شهر مریوان در دهه های 30 و 40 شمسی از جانب چند نفر از شخصیت های شهر مریوان خواهد بود. بعلاوه نمایشگاهی از عکس های قدیمی مریوان مربوط به دهه های 30، 40 و 50 از شرایط اماکن ، پوشش و شرایط شهر مریوان برگزار می گردد. درکنار آن نمایشگاهی از آثار حجمی هنرمند مریوانی، عمر پزشک در بخش جنبی کنفرانس به نمایش درخواهد آمد.منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "رونمایی از چند عنوان کتاب در کنفرانس مریوان شناسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از چند عنوان کتاب در کنفرانس مریوان شناسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید