زیارت؛ برترین حوزه ایجاد اشتغال در مشهد است

به گزارش وبلاگ لاراول، خبرنگاران/خراسان رضوی فرماندار شهرستان مشهد گفت: امروز باید زمینه اشتغال جوانان مشهد را مهیا کنیم. برترین حوزه ای که می تواند در شهر مشهد اشتغال ایجاد کند، حوزه زیارت است. یکی از اقدامات در این حوزه تقویت اشتغال خانگی به خصوص در حوزه اشتغال روستایی به وسیله اعطاء تسهیلات، آموزش های فنی و حرفه ای و ... است؛ بنا داریم تا بازارهایی برای فروش محصولات روستایی در اطراف حرم رضوی ایجاد کنیم.

زیارت؛ برترین حوزه ایجاد اشتغال در مشهد است

محسن داوری در گفت وگو با وبلاگ لاراول در مورد برنامه های در حال اجرا در مشهد در ایام انتها سال با توجه به حضور زائران در سال 1401 اظهار کرد: پیش بینی می گردد که در سال 1401 نسبت به گذشته مشهد پذیرای خیل عظیمی از زائران باشد. برای اینکه در حوزه اصناف و حوزه های مختلف خدمات خوبی ارائه گردد شبکه بازرسی بسیار قوی در مشهد ایجاد شده و شکایت های مردمی مربوط به زائران و مجاوران به وسیله این شبکه در مورد تخلفات در کوتاهترین زمان آنالیز خواهد شد. بعلاوه در حال حاضر بازرسی ها در حوزه صنفی و بهداشتی تشدید شده است.

22 جایگاه توزیع نان در چهار نقطه اطراف حرم رضوی ایجاد می گردد

وی با اشاره به عرضه کافی نان در اطراف حرم رضوی در ایام نوروز اضافه نمود: در این زمینه اقدامات بسیاری خوبی در حال اجرا است. به زودی در چهار جهت منتهی به حرم رضوی، هشت واحد نانوایی سیار ایجاد و در چهار نقطه اطراف حرم رضوی چهار نانوایی و 22 جایگاه توزیع نان ایجاد می گردد. همچنن کلیه باجه های نان رضوی نان توزیع خواهند کرد.

به زودی در 100 نقطه از شهر مشهد میوه تنظیم بازار عرضه خواهد شد

فرماندار مشهد توضیح داد: بعلاوه به زودی در 100 نقطه از شهر مشهد میوه تنظیم بازار عرضه خواهد شد تا مردم با قیمت مناسب میوه عید را خریدای نمایند.

سهمیه ویژه کالاهای اساسی برای مشهد با توجه به حضور زائران

داوری با اشاره به سهیمه خاص کالاهای اساسی برای مشهد با ورود زائران اعلام کرد: اقدامات خوبی در امسال در حال اجرا بوده و هم اکنون در مورد کالاهای اساسی هیچ کمبودی در مشهد وجود ندارد. با توجه به پیش بینی حضور زیاد زائران در ایام انتها سال و ایام عید سهمیه ویژه برای کالاهای اساسی همانند گوشت قرمز، مرغ و آرد، .... برای مشهد در نظر گرفته شد.

وی با اشاره به اینکه زمانی که مردم در کنار و همراه مسئولین باشند ایران قوی را خواهیم داشت، اعلام نمود: امروز باید زمینه اشتغال جوانان مشهد را مهیا کنیم. برترین حوزه ای که می تواند در شهر مشهد اشتغال ایجاد کند، حوزه زیارت است. با ایجاد زیارت گروهی تمام ظرفیت ها را پای کار آورده تا هر فردی با هر توانایی اقتصادی بتواند به برای زیارت به مشهد سفر کند.

فرماندار مشهد اعلام کرد: یکی از اقدامات در این حوزه تقویت اشتغال خانگی به خصوص در حوزه اشتغال روستایی به وسیله اعطای تسهیلات، اموزش های فنی حرفه ای و ..... است؛ بنا داریم تا بازارهایی برای فروش محصولات روستایی در اطراف حرم رضوی ایجاد کنیم.

رفع موانع فراوری در مشهد به خصوص در زمینه فعالیت های مولد/ نگاه ویژه به اشتغال در روستاها برای جلوگیری از توسعه حاشیه نشینی

داوری ادامه داد: بعلاوه برنامه ریزی هایی انجام شده است که موانع فراوری در مشهد به خصوص در زمینه فعالیت های مولد را رفع کنیم. کوشش می گردد صنعت بوم گردی در روستاها نیز تقویت گردد. باید روستاهای اطراف مشهد را تقویت نموده تا از توسعه حاشیه نشینی جلوگیری گردد. برای اینکه بتوانیم در این حوزه پیروز باشیم باید به اشتغال در روستاها و رسیدگی در آن ها نگاه ویژه داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "زیارت؛ برترین حوزه ایجاد اشتغال در مشهد است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیارت؛ برترین حوزه ایجاد اشتغال در مشهد است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید