رشته های صنایع دستی چهارمحال و بختیاری ظرفیت بالایی برای اشتغال زایی دارد

به گزارش وبلاگ لاراول، خبرنگاران/چهارمحال و بختیاری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری گفت: رشته های صنایع دستی و هنرهای سنتی در این استان ظرفیت مطلوبی برای افزایش اشتغال زایی دارد.

رشته های صنایع دستی چهارمحال و بختیاری ظرفیت بالایی برای اشتغال زایی دارد

به گزارش وبلاگ لاراول به نقل از روابط عمومی روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری مهرداد جوادی اظهار کرد: برای ایجاد اشتغال در حوزه صنایع دستی می توان با کمترین مقدار سرمایه گذاری، بیشترین اشتغال زایی را ایجاد کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری اضافه نمود: کاهش نرخ بیکاری، رونق مالی، بهبود شرایط معیشت خانوارهای، جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها و مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها از مهم ترین مزیت های فعالیت در حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی استان به تعداد می رود.

وی توضیح داد: تنوع در رشته های صنایع دستی و هنرهای سنتی چهارمحال و بختیاری باعث شده تا متقاضیان فعالیت در این حوزه بتوانند در انتخاب رشته مورد نظر خود راحت تر باشند، در نیمه نخست سال جاری 904 پروانه صنایع دستی و هنرهای سنتی در استان صادر و تمدید شده است.

جوادی افزود: هم اکنون چهارمحال و بختیاری افزون بر 12 هزار هنرمند در 52 رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی شهری، روستایی و عشایری دارد که از این تعداد پنج هزار و 500 هزار نفر در فصل های مخلتف سال فعالیت می نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "رشته های صنایع دستی چهارمحال و بختیاری ظرفیت بالایی برای اشتغال زایی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشته های صنایع دستی چهارمحال و بختیاری ظرفیت بالایی برای اشتغال زایی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید